LETEĆI AUTOMOBILI KREĆU U MASOVNU PROIZVODNJU
Ono sto je nekada bio san, sada je stvarnost. Leteći automobili više nisu daleka budućnost, nisu čak ni bliska, oni su postali – sadašnjost. Već sada se odvija prava utrka koji će se upisati u povijest kao prvi komercijalni leteći automobil, a ‘nominaciju’ si je ovih dana uzelo nizozemsko ‘leteće čudo’ zvano PAL-V (Pioneer Personal Air Landing Vehicle) Liberty, predstavljeno ovog tjedna u Miamiju.
Kako prenose svjetski mediji, za PAL-V-a postoji već 70 prednarudžbi, a budući vlasnici će dobiti ključeve 2021. godine.
Predsjednik uprave nizozemske kompanije Robert Dingemanse još je skratio to vrijeme čekanja, izjavio je za AFP da će novi vlasnici ključeve dobiti za godinu dana. “Leteći automobili su mnogo, mnogo puta bili u filmovima, a iduće godine postat će dostupni.”
“Poslije godina teškog rada, uspjeli smo nadići tehničke prepreke, naš tim je uspio proizvesti inovativni leteći automobil koji zadovoljava sve postojeće sigurnosne standarde koje su propisala regulatorna tijela diljem svijeta”, naglasio je Dingemanse.
U jednom se PAL-V razlikuje od sličnih modela. “Dok su koncepti drugih proizvođača električnih automobila zahtijevali promjene postojećih regulativa, u mnogim slučajevima i do sada nepostojećih tehnologija, PAL-V je namjerno izabrao da kreira leteći automobil s dokazanim tehnologijama koji zadovoljava sve postojeće standarde.”
PAL-V Liberty izgleda kao svojevrsna kombinacija trokolice i žirokoptera, dugačak je četiri metra, a širok dva u cestovnom izdanju. Za transformaciju iz automobila u letjelicu treba mu 10 minuta, a za manje od devet sekundi doseže brzinu od 100 kilometara na sat. Inače, u zraku može doći do nekih 180 kilometara na sat, na tlu je sporiji za 20 kilometara po satu. Maksimalna visina leta iznosi mu 3500 metara, a u zraku, uz prosječnu potrošnju, može ostati 4 sata i 18 minuta.
Pokreću ga dva motora, ima 200 konjskih snaga. Prema specifikacijama, rezervoar od 100 litara (trošit će benzin za automobile Euro 95 i Euro 98) trebao biti biti dovoljan da u zraku pređe udaljenost od 500 kilometara, na tlu bi mogao proći 1.315 kilometara. Da bi poletio, treba mu čistina oko 180 metara ravnine, a za slijetanje svega 30. PAL-V izrađen je od karbonskih vlakana, titanija i aluminija, a teži 664 kilograma. Predviđen je, na žalost, samo za dvije osobe.
Naravno, da bi ga vozili potrebna će biti i vozačka i pilotska dozvola. Proizvođač tvrdi da vam treba samo 30-40 sati treninga kako bi svladale osnove vožnje.
A cijena? ‘Samo’ 599.000 dolara. No, postojat će i jeftinija verzija, ta bi bila bitno jefinija, za nju treba izdvojiti 335.000 dolara.