Meta istraživanje otkriva da Facebook čini ljude sve usamljenijima
Uobičajeno je za društvene medije reći da je njihova najveća sposobnost povezati ljude iz svih sfera života. Bez obzira jeste li Amerikanac, Azijac, samac, udovica ili bilo što između, svrha društvenih mreža jest uspostavljanje veze i komunikacije s drugim pojedincima.
No, čini se da je procurjelo istraživanje o Facebooku u suprotnosti s njegovim ciljevima povezivanja ljudi. Umjesto da korisnike učini sretnijima i zadovoljnijima, samo stvara usamljenost, piše Bloomberg.
Što se tiče u javnost procurjelih internih dokumenata, Bloomberg piše da je neke od njih nedavno u javnost procurila Frances Haugen, poznata Facebook zviždača.
Meta ne zna kako riješiti problem
Meta želi riješiti taj problem, ali ne zna kako. Interno istraživanje pokazuje da određena značajka, poput one koja ljudima prikazuje fotografske uspomene, može izazvati osjećaj povezanosti kod nekih i tuge kod drugih. U međuvremenu, regulatori već ispituju šteti li Metin Instagram mladima.
Interna studija iz rujna 2018. pokazala je da je više od trećine korisnika Facebooka, otprilike njih 36 posto, izjavilo da se osjećaju usamljeno u posljednjih mjesec dana, prema dokumentima koje je otkrila Haugen. Administracija Joea Bidena odabrala je Haugen da nazoči govoru američkog predsjednika (State of the Union), gdje je on naglasio potrebu da se „platforme društvenih medija drže odgovornima za nacionalni eksperiment koji provode na našoj djeci za profit.”
Studija, koja se temelji na dubinskim intervjuima s 53 osobe, pokazala je da je usamljenost najčešća kod mladih ljudi u dobi od 13 do 24 godine, što je ključna demografska skupina koju Meta cilja, i za Facebook, i za Instagram. Usamljenost je također bila češća kod muškaraca nego kod žena.
Interni istraživači su priznali da bi Metine društvene mreže mogle pogoršati usamljenost, umjesto da je ublažavaju.
Konfliktni razultati
Druga studija iz studenog 2018. otkrila je da određena Facebook iskustva povećavaju usamljenost, poput gledanja negativnih objava ili uvredljivih komentara, gledanja prijatelja kako se zabavljaju bez vas ili gledanja postova koji vode do društvenih usporedbi.
Korištenje Facebooka učinilo je da se ljudi osjećaju “manje usamljeno” za razliku od nekih drugih aktivnosti, poput korištenja Twittera ili aplikacija za upoznavanje. No, ljudi su također rekli da korištenje Facebooka povećava usamljenost više od drugih aktivnosti koje su istraživači istraživali, uključujući video igre i TV.
Druga su iskustva pak smanjila usamljenost, poput gledanja nečeg smiješnog ili zabavnog, pokazalo je istraživanje. Jedna ključna točka odnosi se na to koliko su vremena korisnici proveli na usluzi, pokazalo je izvješće. Ljudi koji provode oko sat vremena dnevno najmanje su usamljeni. Ljudi koji provode puno manje ili puno više vremena su usamljeniji, ističe se u tom istraživanju.
Kada se korisnici koji su već usamljeni okrenu Facebooku, 41 posto ih je reklo da se zbog toga osjećaju bolje, a samo 6 posto ih je reklo da se zbog toga osjećaju lošije. No, 42 posto ih je reklo da se nakon korištenja aplikacije osjećaju istovremeno više i manje usamljeno.
Facebookov proizvod koji korisnicima prikazuje stare fotografije i videozapise, povećao je usamljenost za 40 posto ispitanika, utvrdila je tvrtka. Ali to je također smanjilo usamljenost za 46 posto ispitanika.
Konfliktni rezultati otežavaju propisivanje koje vrste promjena proizvoda mogu koristiti Facebookovim korisnicima.
Facebook je “neto pozitivan”?
U konačnici, Metina istraživačka izvješća zaključila su da je Facebook “neto pozitivan” kada je u pitanju samoća. Ipak, istraživači napominju da tendencija njegovih proizvoda da potiču društvenu usporedbu može“navesti ljude da koriste Facebook na načine koji pogoršavaju usamljenost. Preporučili su dopuštanje korisnicima da postavljaju vremenska ograničenja koliko će koristiti društvene mreže.
Zaposlenici su također otkrili da smiješan, inspirativan i poučan sadržaj pomaže u smanjenju usamljenosti. Interno izvješće preporučilo je Meti da poveća te vrste objava u korisničkim feedovima. Preporuka je ipak došla s upozorenjem da bi Facebook trebao paziti da ne pretjera s beznačajnim objavama, zbog kojih se ljudi tek kratkoročno osjećaju sretnije.
Glasnogovornik Mete kaže da su nastavili proučavati usamljenost tijekom pandemije, iako je odbio podijeliti ažurirana istraživanja iz posljednje dvije pandemijske godine.
Izvor: Bloomberg