Evropa neće zaustaviti uvoz jeftinih kineskih električnih automobila

Troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini manji su za 10.000 eura nego u Evropi, upozorio je čelnik francuskog dobavljača autodijelova Forvia Patrick Koller, procijenivši da Evropa neće moći zaustaviti jeftini kineski uvoz.

Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a evropski regulatori smatraju ih vrlo sigurnima, prenosi Hina, pozivajući se na Reuters.

Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istaknuo je šef francuske kompanije.

Dodaje kako je taj problem “opasniji” za Evropu nego za SAD, koji je ograničio udio kineskih proizvođača u domaćem tržištu visokim carinama.

U Evropi je prosječna cijena električnih automobila porasla sa gotovo 49.000 eura u 2015. godini na gotovo 56.000 eura, a u SAD-u sa 53.000 na 65.000 eura, prema istraživanju JATO Dynamicsa.

Niži troškovi rada

U Kini je u istom razdoblju pala sa gotovo 67.000 na 32.000 eura i električni su automobili sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savjetodavne kompanije.

Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u usporedbi s evropskom konkurencijom.

Prema francuskoj konsultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima 5,8 posto udjela u evropskom tržištu električnih vozila, koji će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.

Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih dijelova, nastao spajanjem francuske Faurecije i njemačke Helle.

Njegovi su klijenti brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu.