Šta je bilo sa Galebom J.B.Tita?

Naravno, evo prevedenog teksta na bosanski s konverzijom kuna u konvertibilne marke (KM):

U 2019. godini, najavljeno je da će Rijeka investirati značajne svote novca za restauraciju broda Galeb, poznatijeg kao Titova jahta. Iako je Galeb originalno izgrađen 1938. godine kao transportni brod za banane, tokom godina u Jugoslaviji je postao luksuzna jahta Josipa Broza Tita. Nakon raspada Jugoslavije, Galeb je postao zapušten.

Decenijama je korozija uzrokovala značajne štete brodu. Ipak, 2019. godine, Rijeka je odlučila da Galeb postane muzejski prostor s dodatnim komercijalnim sadržajem kao što su restorani i smještaj.

Krajem 2019. godine, dogovorena je suradnja s firmom Dalmont iz Kraljevice oko obnove broda. Po tadašnjim procjenama, radovi na obnovi iznosili bi 46,9 milijuna kuna (oko 13,03 milijuna KM) bez poreza, dok bi sa PDV-om ta cifra iznosila 59 milijuna kuna (oko 16,39 milijuna KM).

Sukladno tadašnjem planu, udio grada Rijeke u financiranju iznosio bi 29,7 milijuna kuna (oko 8,25 milijuna KM), dok bi Ministarstvo regionalnog razvoja i EU fondovi izdvojili 28,2 milijuna kuna (oko 7,83 milijuna KM). Dodatna sredstva od 686,6 tisuća kuna (oko 190,7 tisuća KM) namijenjena su iz Fonda za sufinanciranje EU projekata.

Planirano je da će radovi trajati 14 mjeseci, sa završetkom u siječnju 2021. godine.

No, kao što to često biva, došlo je do kašnjenja radova i povećanja troškova. U svibnju 2022. godine, administracija grada Rijeke priznala je da će radovi trajati duže i da će biti skuplji. Gradonačelnik, Marko Filipović, naglasio je da će povećanje troškova biti minimalno, dok je Ivan Šarar, pročelnik za kulturu, naveo da bi konačna cifra mogla biti i do 110 milijuna kuna (oko 30,56 milijuna KM).

U to doba, iz grada su najavljivali skoru licitaciju za komercijalne prostore na brodu i izražavali optimizam oko interesovanja potencijalnih zakupaca.

Kroz godine, Galeb je bio izvor mnogih kontroverzi među političarima u Rijeci, kombinujući ekonomske i ideološke razlike.