Šta će se desiti ako vas policija uhvati da vozite auto u japankama ili papučama u EU
Sljetnim mjesecima mijenjaju nam se i navike pa iz teških zimskih cipela ulazimo u udobniju obuću. Međutim, kako je s vožnjom? Mnogi su spremni voziti u japankama ili bosonogi, a to nije dobro rješenje za saobraćajnu sigurnost. Kod otvorenih cipela kao što su japanke, papuče ili sandale postoji opasnost da se pedala zaglavi između cipele i stopala. Evropski autoklubovi napravili su istraživanje saobraćajnih pravila u državama i prikupili saznanja o kažnjivosti takve vožnje, piše Slobodna Dalmacija.
U Bosni i Hercegovini, Belgiji, Danskoj, Finskoj, Luksemburgu nema posebnih pravila o obući za vožnju ili bosonogoj vožnji. Dakle, sve je dopušteno.
U Češkoj Republici vozači ličnih vozila nisu posebno definirani, ali vozači teretnih vozila moraju imati cipele dok voze.
U Italiji nema pravila, ali postoji problem u slučaju saobraćajne nesreće – ako policijski službenik ustanovi da imate neadekvatnu obuću i to unese u zapisnik, osiguravajuća kuća može vam uskratiti isplatu.
U Njemačkoj, po zakonu, vozač mora učiniti sve da osigura sigurno upravljanje automobilom. To se često interpretira kao preporuka da ne vozite u japankama, sandalama i natikačama koje sa zadnje strane nisu učvršćene te bosonogi. Kažnjavanje nije definirano, ali je zato moguć gubitak dijela prava iz osiguranja – ako se dogodi saobraćajna nesreća i ako je činjenica da vozač nije imao odgovarajuću obuću igrala određenu ulogu u tome.
U Španiji je zabranjeno voziti s japankama na nogama ili bosonog. Kazna je 80 eura.
U Sloveniji nema izričite zabrne, a uhvate li vas policijski službenici da vozite u japankama ili bosonogi samo će vas upozoriti da biste trebali imati čvršću obuću dok vozite.
U Mađarskoj nema pravila, odnosno ona nisu upisana u zakon, ali u slučaju nesreće vozač može biti proglašen odgovornim ako nije imao odgovarajuću obuću na nogama.
U Nizozemskoj nema posebnog teksta koji regulira obuću, policija vas ne može kazniti ako vozite u japankama, ali, dogodi li se nesreća, procjenjuju se svi detalji pa je moguće da i obuća igra ulogu u ustanovljavanju krivnje.
U Austriji vas također policija neće kazniti ako vozite s japankama ili bosonogi. Međutim, desi li se saobraćajna nesreća, ako policija utvrdi da je nesreća mogla biti izbjegnuta s drugačijim tipom obuće – protiv vozača se može pokrenuti postupak.
U Velikoj Britaniji japanke i bosonoga vožnja nisu posebno precizirani, ali u Zakonu o sigurnosti saobraćaja piše da vozač mora imati obuću koja će mu omogućiti da upravlja vozilom na siguran način. Kazne su i do 5000 funti – ako policijski službenik procijeni da nemate takav tip obuće.
U Hrvatskoj također nema posebnih pravila, trebate biti oprezni. Istraživanja Austrijskog autokluba pokazala su da je vrijeme reakcije s japankama mnogo sporije nego s patikama na nogama, na primjer, a isto tako slabija je sila kočenja. Pritom postoji i opasnost da vam se japanke zaglave na nekoj od pedala, a u saobraćaju je brzina reakcije jako bitna.
Ali, dodajmo da bi vam osiguranje i kod nas moglo praviti probleme ako se ustanovi da ste imali saobraćajnu nesreću, a na nogama niste imali prikadnu odjeću. A japanke i papuče to svakako nisu.Također, i Sud bi kao faktor mogao uzeti neopreznu vožnju u papučama. A da ne govorimo da vozeći na taj način savljate svoju i tuđu sigurnost na veoma nizak nivo.