Na pomolu je najveća akvizicija na tržištu društvenih mreža teška čak 45 milijardi dolara

PayPal je ponudio 45 milijardi dolara za Pinterest, a ako se dogovore oko akvizicije.

Proteklih godina PayPal je potrošio više milijardi dolara na akvizicije kompanija poput Honey Sciencea, Paidyja i Happy Returnsa kako bi poboljšao svoju poziciju na tržištu e-trgovine. Sada su spremni za još jedan veliki korak na tom tržištu koji bi ih mogao stajati čak 45 milijardi dolara.

Naime, kako su jučer objavili poslovni mediji, PayPal je ponudio 45 milijardi dolara za kupovinu popularne društvene mreže Pinterest. Nije poznato kako u Pinterestu razmišljaju o ovoj ponudi tako da su mogući svi ishodi – njeno prihvaćanje, odbijanje ili traženje više novaca.

Društvene mreže danas imaju veliki utjecaj na online kupovinu te brojni kupci prije šopinga ispitaju tržište upravo na raznim internetskim platformama, a veliki je utjecaj i influencera čije objave (često i sponzorirane) utječu na mišljenja i kupovne navike milijuna pratitelja. Također, na nekim je mrežama moguće kupiti proizvode klikom na link na samoj objavi, što ubrzava i pojednostavljuje proces kupovine. Dio tog kolača sada želi i PayPal koji bi akvizicijom, nadaju se u kompaniji, ne samo poboljšao svoju poziciju na tržištu e-trgovine, već bi dobio i novi izvor prihoda kroz oglašavanje na društvenim mrežama.

Iz PayPala žele da akvizicija bude dovršena do 8. studenog, prije izvještaja o kvartalnom poslovanju, a ponudili su 70 dolara po dionici, što je 26 posto više u odnosu na zaključnu cijenu dionica na burzi u utorak koja je iznosila 55,58 dolara. Nakon objave ove informacije, cijena dionice Pinteresta porasla je za skoro 13 posto, dok je cijena dionice PayPala pala za 5 posto.

Pinterest je 2019. godine izašao na burzu te je tada njegova vrijednost iznosila oko 13 milijardi dolara. Ova je društvena mreža profitirala s pandemijom jer, kako su milijuni ljudi ostali doma tijekom lockdowna, tako su više vremena provodili online te su mnogi tada otkrili i Pinterest. No kako se situacija s vremenom smirila, iz tvrtke su najavili kako više ne očekuju veliki rast broja korisnika, ali očekuju porast prihoda kroz veći angažman postojećih korisnika.

 

 

Iz PayPala i Pinteresta za medije nisu komentirali potencijalnu akviziciju te bi tijekom sljedećih dana trebali saznati jesu li kompanije ipak uspjele postići dogovor ili će na kraju PayPal ipak odustati od preuzimanja te će obje kompanije krenuti svojim putem.