Lažni Rolexi dominiraju
Naša rubrika o satovima posvećena je izdvajanju odličnih proizvoda i sjajnih akcija i popusta koji su nam i samima privlačni. Ne objavljujemo proizvode koje ne bismo kupili ili smatramo da ne zadovoljavaju profesionalne standarde.
Prema izvršnom direktoru tvrtke Watchfinder & Co, tržište replika satova postaje sve sofisticiranije, a otprilike polovica tržišta čine krivotvorine Rolexa. U intervjuu za Bloomberg, glavni izvršni direktor Arjen van de Vall istaknuo je da je prošle godine do 10% prodanih satova bilo krivotvoreno, a najčešće su se pojavljivale replike Rolexa. Watchfinder & Co je tvrtka koja se bavi kupnjom i prodajom rabljenih satova od 2002. godine.
Van de Vall je istaknuo da je Rolex najtraženija marka luksuznih satova, zbog čega je i najviše kopirana. Krivotvorine postaju sve sofisticiranije i teže ih je prepoznati. Dok je prije Watchfinder mogao prepoznati oko 80% lažnih satova samo vizualnim pregledom, sada je taj postotak smanjen na 20%. Zaposlenici tvrtke sada moraju provesti detaljnije preglede, uključujući otvaranje stražnjih kućišta satova i provjeru mehanizama kako bi identificirali visokokvalitetne imitacije.
Replike luksuznih satova predstavljaju rastući problem na tržištu satova vrijednom 25 milijardi eura godišnje, a neke krivotvorene verzije čak uspijevaju prevariti i najiskusnije stručnjake.
Van de Vall ističe da na tržištu kopija nije prisutan samo Rolex. Vidljive su replike ili klonovi vrlo visokokvalitetnih satova gotovo svih velikih luksuznih marki.
Općenito, tržište luksuznih satova doživjelo je pad tijekom prošle godine uslijed usporavanja globalnog gospodarstva i stezanja remena bogatih kupaca.
Ovi sve češći slučajevi prevare s rabljenim satovima događaju se nakon što su cijene najpoželjnijih modela tijekom pandemije dosegle rekordne razine.