Google AI za novinare

Mnogi su mediji počeli eksperimentirati s primjenom umjetne inteligencije u svom svakodnevnom radu nakon pojave ChatGPT-a. U nekim slučajevima, AI chatbotovi su poslužili kao alati koji su pomogli u pisanju članaka, dok je u drugima umjetna inteligencija čak potpisala gotovo cijeli tekst. To je dovelo do otpuštanja u nekim redakcijama, a takvih slučajeva vjerojatno će biti sve više u budućnosti.

Nedavno je Google predstavio novi alat nazvan Genesis, koji bi mogao samostalno pisati novinarski sadržaj, predlagati naslove i mijenjati stil postojećih članaka na temelju činjenica. Iako Google tvrdi da alat nije zamjena za novinare, dio direktora medijskih kompanija opisuje taj alat kao uznemirujući, smatrajući da Google uzima zdravo za gotovo trud i vrijeme koje novinari ulažu u svoj posao.

Google je reagirao na medijske upite tvrdnjama kako su u partnerstvu s izdavačima i istražuju mogućnosti umjetne inteligencije u novinarskom poslu. Ističu da alati bazirani na umjetnoj inteligenciji mogu pomoći novinarima s naslovima i stilovima pisanja, ali da glavna uloga novinara ostaje neprikosnovena u izvještavanju, stvaranju i provjeravanju članaka.

Također, OpenAI je dogovorio partnerstvo s Associated Pressom kako bi istražili mogućnosti korištenja generativne umjetne inteligencije u medijskim proizvodima i servisima.