FACEBOOK I INSTAGRAM OMOGUĆILI IZRAVNU KUPOVINU PUTEM POSLOVNIH PROFILA
Ekonomske posljedice pandemije ugrožavaju mnoge firme, posebno male biznise koji objavljuju i oglašavaju se na Facebooku.
Drugim riječima, Facebook ima itekako interesa pomoći tim tvrtkama da prežive pa je sada moguće pregledavati i kupovati proizvode izravno s Facebook stranica ili Instagram profila poduzeća.
I Facebook i Instagram već su podržavali eTrgovinu do određene razine. Na primjer, Facebook ima svoj Marketplace i vjerojatno će tu napraviti veći iskorak kroz svoju inicijativu za pokretanje kriptovalute Libra.
Instagram pak omogućuje kupovinu proizvoda predstavljenih u postovima i oglasima. No, novi alati omogućuju puno više – pravu trgovinu preko Facebooka.
Pandemija je vjerojatno povećala broj potrošača kojima su Facebook i Instagram profili izvori informacija. Ako je vaša omiljena trgovina promijenila radno vrijeme, uvela dostavu ili omogućila da pokupite naručenu robu u zakazano vrijeme, to je gotovo sigurno objavljeno na Facebooku ili Instagramu. Pa zašto onda ne omogućiti korisnicima da kupuju izravno iz Facebook i Instagram aplikacija?
Osim toga, ekonomske posljedice pandemije ugrožavaju mnoge male biznise, a upravo ti biznisi objavljuju i oglašavaju se na Facebooku. Drugim riječima, Facebook ima itekako interesa pomoći tim biznisima da prežive.
Prijavilo se više od milijun tvrtki
Potpredsjednik Instagrama Vishal Shah rekao je pak kako je ovo veliki, globalni test nove funkcionalnosti, s više od milion firmi koje su se već prijavile.
Te firme moći će besplatno kreirati Facebook trgovinu – moraju na stranicu postaviti svoj katalog, odabrati proizvode koje žele predstaviti te prilagoditi naslovnicu i boje. Posjetitelji njihovim stranica nakon toga će moći pregledavati ponudu, odabirati i kupovati proizvode.
Facebook ovog ljeta namjerava predstaviti i Instagram Shop, koji će korisnicima omogućiti da pregledavaju proizvode izravno iz Instagrama Explorera i da iskustvu kupnje pristupe kroz navigaciju glavne aplikacije. Trgovci će pak moći povezivati svoje proizvode kroz linkove i druge funkcionalnosti s Facebooko Shopom, a potrošači programe vjernosti sa svojim Facebook računima.
Povezivanje s nezavisnim platformama
U istoj objavi Facebook je priopćio da su mu partneri Shopify, BigCommerce, Woo, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube i Feedonomics.
Trgovci će te nezavisne platforme moći koristiti za upravljanje svojim Facebook Shopom, kao i oglasima vezanim uz njega. Primjerice, Shopify navodi da “Facebook Shop omogućuju onima koji trguju putem Shopifyja da imaju kontrolu nad prilagodbom i trgovinom na svojim prodajnim mjestima na Facebooku i Instagramu, a da pri tome upravljaju svojim proizvodima, zalihama, narudžbama izravno putem Shopifyja”.